Stress, mijn laptop vertoont opeens alleen nog maar een effen blauw scherm. En laat zich ook niet aan- of uitzetten. Dat gaat mijn technische vernuft te boven. De service afdeling van HP maar bellen dus. Nou ja, heb je even….

Vol hoop op redding toets ik het nummer in dat op de website staat van deze multinational. Was het nog maar steeds een klein eenmansbedrijfje bij HP. Dan krijg je gewoon de baas zelf aan de lijn, die het meteen voor je regelt.

Bij HP niet dus. Een keuzemenu. Wat moet je in hemelsnaam kiezen als je geen snars begrijpt van de voorgelegde keuzes? In het engels voorgeschotelde opties waar ik nooit eerder van heb gehoord. Zou dat over mijn laptop gaan?Gokken dus maar.  Je komt altijd èrgens uit. Zelfs bij een vrouwenstem die mij naar een ander telefoonnummer verwijst. Dáár moet ik zijn.  Was niet waar, dus weer terug dus naar telefoonnummer 1. Grrr. Vlak voordat ik het stadium van krankzinnigheid dreig te bereiken is daar opeens een alleraardigste jongen aan de lijn.

Probeer eens om de batterij eruit te halen. Hij wacht geduldig voordat ik die eruit heb geprutst. Aan/uitknop 10 seconden indrukken. Adapter eraan. Opnieuw inschakelen. Echt waar, mijn laptop doet het weer. Je zou je bijna opgelaten voelen dat je dáár voor belt. De oplossing was gewoon te makkelijk. Behalve dan om de technische dienst aan de lijn te krijgen. De service van HP is perfect als ze de ooit voor een keuzemenu ingeruilde telefoniste weer terughalen.